Een logo ontwerpen is altijd spannend; weet ik de juiste toon te raken? Veel van mijn opdrachtgevers komen via, via bij me terecht. Al eerder schreef ik dat ik daar blij mee ben; dat betekent dat ze mijn stijl weten te waarderen en hoef ik me in die zin niet meer te ‘bewijzen’. Zo kwam ook Ellen bij me. Eerder ontwierp ik het logo voor haar oud-collega Heleen van SignaalGroen.
Logo met beweging
Voordat ik start met het ontwerpen van een logo, huisstijl en/of website vraag ik altijd om 5 kernwoorden. Die woorden mogen echt alles zijn. Ik gebruik ze als inspiratie en elke keer weer lukt het me om daarmee de juiste snaar te raken. Ellen mailde mij een zin van Anthony de Mello (wat ook goed werkt):
DURF IN BEWEGING TE KOMEN. ALS JIJ VERANDERT, DAN VERANDERT ALLES.
Logo inspiratie en groei
Het nieuwe logo van Ellen moest groei, beweging en verandering aangeven. En een natuurlijk tintje hebben, want Ellen geeft haar trainingen vaak in de natuur. Dus natuur, maar “zonder dat het gelijk op een tuincentrum gaat lijken”. Dat vond ik een uitdaging en dus heb ik die wens als uitgangspunt genomen. De kleur groen was voor de hand liggend én juist door meerdere kleuren groen te gebruiken werd het een heel levendig geheel. En de bolletjes? Die staan voor inspiratie en beweging. Er begint iets te borrelen. Ellen wil graag mensen inspireren en ze zo laten groeien.
Website ontwerp
Ellen wilde ook graag een website. Wel een onepage-site die strak vormgegeven en vooral overzichtelijk was. Ik gebruikte hiervoor een WordPress-template; Ellen leverde de teksten en foto’s aan. De eerder ontworpen huisstijl kon in deze site prima verwerkt worden; zo kreeg hij een heel eigen look & feel. Samen met de mooie foto’s is de site een echte eye-catcher geworden.
Wil jij ook een flitsend logo of pakkende website? Neem dan vrijblijvend contact met me op.